Kampanjen som kom av sig

”Av olika skäl har man inte lyckats med att framhäva de borgerliga argumenten för att skära ned. Fackets och socialdemokratins tolkning av vad som händer kom att dominera under november, säger Sören Holmberg” (SvD).
Det är också min bild av problemet. Moderaterna genomförde en alldeles lysande valrörelse, men sen har allt stannat av. Vad hände med kampanjmaskinen? Visst är det jobbigt att dra igång nya kampanjer precis efter det att man tagit över makten och har fullt upp med att styra, men under hela november och december har socialdemokraterna haft fritt spelrum.

_______________

Andra bloggar om: , , , , . Pingat på intressant.se.

Dela med andra:

En kommentar

  1. caridon

    Vad sägs om uttrycket rep nog att hänga sig.

    Oppositionen skriker bara om vad regeringen gör utan att säga vad de vill göra. Det innebär att dom blir FRUKTANSVÄRT sårbara för ”ni har ju inga allternativ” anfall i framtiden oavsett om det går bra eller dåligt.
    /C